Tiedote liikuntapalveluiden muutoksista

05.08.2019

Uimahallin aukioloajat muuttuvat 6.8.2019 alkaen. Halli on auki tiistaisin ja perjantaisin klo 13.00-20.00, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 6.00-8.30 ja 13.00-20.00 sekä lauantaisin klo 10.00-16.00. Uimahalli on suljettuna sunnuntaisin ja maanantaisin. Aukioloaikojen muutoksen perusteina ovat liikuntapalveluiden toiminnan kehittäminen sekä uimahallin käyttäjiltä saadut asiakaspalautteet.

Aukioloaikojen ulkopuolella uimahallilla järjestetään uimaopetusta koululaisille sekä vesijumppia ja vauvauinteja. Muutoksella vältetään uima-altaiden ruuhkautumista yleisöuintiaikaan. Lisäksi järjestely vapauttaa liikunnanohjaajien aikaa muuhun toimintaan ja mahdollistaa myös koululais- ja vesijumppaohjauksen yhtäaikaisesti, koska erillistä uimavalvontaa ei tarvita muun yleisön puuttuessa.

Työssäkäyviä palvelevaa aamu-uintia on kyselty paljon, ja toiveeseen on vastattu lisäämällä aikainen uintimahdollisuus myös torstaille. Lauantain aukioloaikaa on asiakaspalautteiden perusteella pidennetty sekä hieman aikaistettu, jolloin asiakasmäärä mahdollisesti jakautuu tasaisemmin koko aukioloajalle. Lauantaiaamun vauva-, napero- ja perheuinnit on siirretty maanantai-illalle.

Maanantaisin halli pidetään suljettuna yleisöuinnilta aamupäivän huolto/siivoustöiden vuoksi ja iltapäivän ja illan useiden ohjattujen ryhmien takia.

Uimahallissamme haluamme myös jatkossa vaikuttaa ekologiseen kestävyyteen vähentämällä kertakäyttöisten laudeliinojen käyttöä. Tästä syystä laudeliinat muuttuvat maksullisiksi (0,20 €/pefletti). Toivomme, että asiakkaamme siirtyisivät käyttämään omia kankaisia laudeliinoja.

Kaupungilla on kaksi vakituista liikunnanohjaajaa, jotka työskentelevät uima- sekä liikuntahallilla. Uinninvalvonnasta vapautuva aika pystytään hyödyntämään muun toiminnan kehittämisessä. Oriveden kaupunki kuuluu viime keväänä alkaneeseen Voimaa vanhuuteen -hankkeeseen, jonka myötä on syksylle järjestetty uusia ryhmiä ja tarkoituksena on myös aloittaa liikuntaneuvonnan kehittäminen. Uusia ryhmiä ovat tehoharjoittelujaksot, tuolijumppa, tasapainorata, palloilu ja kuntosalipäivystys. Lisätietoja ryhmistä löydät täältä: http://www.orivesi.fi/fi/palvelut/liikunta/ohjatut-ryhmat

Toivomme, että liikuntapalvelujen muutokset antaisivat kaikille tasavertaisen mahdollisuuden nauttia liikunnan ilosta ja riemusta niin vedessä kuin maallakin. Lisäksi pyrimme viihtyvyyden ja laadun parantamiseen kaikkia asiakasryhmiä huomioiden.

Mukavia liikuntahetkiä myös tulevaan syksyyn!

Katso kaikki uutiset