Pirkanmaan kunnat valmistautuvat yksinyrittäjätuen jakamiseen

14.04.2020

Pirkanmaan yrityksille avautuu neuvontapalvelu tiistaina 14. huhtikuuta. Yksinyrittäjien tuki tulee haettavaksi viikolla 17. Yksinyrittäjien tukimuodoista kerrotaan webinaarissa 15. huhtikuuta.

Yhteistä palvelukokonaisuutta koronavirusepidemian aiheuttamaan neuvonnantarpeeseen pirkanmaalaisille yrityksille ovat suunnitelleet yhteistyössä Pirkanmaan Yrittäjät, Tampereen kauppakamari, Pirkanmaan kunnat, Tampereen kaupunkiseudun yrityspalveluyhtiö Ensimetri ja Business Tampere.

Neuvontapalvelu

Pirkanmaan yrityksille suunnattu yhteinen neuvontapalvelu avautuu pääsiäisen jälkeen. Neuvontapalvelusta saa yleistä kriisiapuneuvontaa sekä yksinyrittäjätuen neuvontaa. Kriisiapuneuvontaa tarjoaa Pirkanmaan Yrittäjät yhdessä yhteistyöverkostonsa kanssa. Yksinyrittäjätuen hakemisessa neuvovat Pirkanmaan kunnat.

Neuvontapalvelun numero on 03 56 56 5040

Neuvontapalvelu avautuu tiistaina 14.4. klo 9. Palvelu on avoinna arkipäivisin klo 9−17, lisäksi huhti−toukokuun aikana tiistaisin ja torstaisin klo 9−19.

Yksinyrittäjän tuen hakeminen

Yksinyrittäjien tukea tullaan hakemaan yhteisen sähköisen käsittelyjärjestelmän kautta osoitteessa www.tukialusta.fi
Haku avautuu viikolla 17 ja se edellyttää vahvaa tunnistautumista esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Sivustolla annetaan myös ohjeita hakemiseen ja tiedotetaan kuntakohtaisista ohjeista.

Lue lisää yksinyrittäjän tuesta kaupungin sivulta

Webinaari yksinyrittäjän tukimuodoista

Business Tampere järjestää yhteistyössä Pirkanmaan kuntien, Pirkanmaan Yrittäjien ja Pirkanmaan TE-toimiston kanssa webinaarin keskiviikkona 15.4. klo 10. Aiheena on yksinyrittäjän tukimuodot kriisiaikana.
Webinaarissa kuulet tuoreimmat tiedot ja ohjeet sekä yksinyrittäjän työttömyysturvasta että yksinyrittäjälle suunnatusta tuesta. Lisäksi Pirkanmaan Yrittäjät kertoo webinaarissa pirkanmaalaisille yrittäjille suunnatusta kriisitukipalvelusta ja sen organisoimisesta. Webinaarin aikana on mahdollista esittää kysymyksiä puhujille.

Info on suomenkielinen ja maksuton.
Webinaariin pääset Business Tampereen sivuilta

Näytä kaikki tiedotteet