Oriveden markkinointiviestinnän ytimessä on Villasukkapääkaupunki-brändi.

Villasukat ovat lämpöiset, pehmeät, rakkaudella kudotut ja kaikille sopivat – niin on myös Oriveden kaupunki.

Villasukkapääkaupunki viittaa mielikuviin, ilmiöihin ja faktoihin, jotka liittyvät Oriveteen.  Villasukkaperinne sukeltaa syvälle historiaan, mutta elää ja kukoistaa entistäkin vahvemmin myös 2020-luvun Orivedellä.

Villasukat ovat käsin kudottuina suurta luksusta, lämmin rakkaudenosoitus ja samalla osa asukkaidemme arkea.

Villasukat ovat hyggeä ja kotoilua. Villasukat kuuluvat etätyöihmisen työpukeutumiseen ja vapaa-ajanviettoon. Villasukat luovat oivallista olotilaa. Villasukat kuvastavat mielentilaa, jota haluamme Orivedestä välittää. Villasukkailuun liittyy kiireettömyys, rauhoittuminen, mielenrauha, läsnäolo, rentous, hauskuus – juuri ne asiat, joita sinäkin ehkä kaipaat elämääsi.

Orivedellä järjestetään vuosittain Villasukkajuoksun SM-kilpailut, joka on vuoden hauskin koko perheen tapahtuma. Orivedellä on myös paljon kädentaitoihin ja luonnonmateriaaleihin liittyvää yritystoimintaa sekä oivallisia matkailukohteita, joista olemme ylpeitä.

Orivesi – Suomen Villasukkapääkaupunki -hankkeen myötä villasukat alkavat näkyä ja kuulua laajemmin Oriveden katukuvassa ja markkinoinnissa. Villasukkapääkaupunki-brändi halutaan ulottaa kaikkeen kaupungin toimintaan, asukkaiden arkeen ja juhlaan, uusia uria hakevaan yritystoimintaan ja aktiivisten yhdistystemme punaiseksi langaksi.

Suomen Villasukkapääkaupungiksi julistautuminen kertoo orivesiläisestä leppoisasta elämänasenteesta. Olemme ylpeitä paikkakunnastamme ja sen ainutlaatuisuudesta.

Lämpimästi tervetuloa Orivedelle, Suomen Villasukkapääkaupunkiin!