Viestintä ja markkinointi tukevat ja edesauttavat Oriveden kehittymistä ja säilymistä vetovoimaisena kaupunkina Tampereen kupeessa. Välitämme tietoa, keskustelemme ja kyselemme sekä viestimme Orivedestä houkuttelevana asuinpaikkana ja yrityksen sijoittumispaikkana.

Vastaamme kaupungin sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä, viestinnän koordinoinnista sekä media- ja markkinointiviestinnästä. Huolehdimme kaupungin esitteistä, ilmoituksista, messuosastoista, valokuvista, videoista ja muista markkinointimateriaaleista.

Brändi: Helppo tulla, oivallista olla

Oriveden kaupunki on julkaissut brändikäsikirjan, joka kokoaa samojen kansien väliin Oriveden oivallisimmat ominaisuudet ja kaupungin visuaalisen ilmeen. Brändiuudistuksessa haluttiin nostaa valokeilaan orivesiläisyyden aito ydin.

Brändin ydinviesti, ”Helppo tulla, oivallista olla”, kuvaa Oriveden kahta tärkeää ulottuvuutta: helppoa saavutettavuutta eri kulkuvälineillä sekä turvallista hyvän olon kaupunkia. Orivedellä laadukkaat palvelut, loistavat harrastusmahdollisuudet ja ainutlaatuiset luontohelmet luovat luksuspuitteet asukkaille.

Brändi korostaa myös Oriveden tiivistä sijoittumista osaksi Tampereen kaupunkiseutua, jonka keskuskaupunki on tutkitusti valtakunnan vetovoimaisin. Orivedeltä pääset junalla 24 minuutissa Tampereen ytimeen ja jälleen junalla takaisin kotiin.

Brändikäsikirjassa Oriveden viestinnän ja markkinoinnin tärkein kärkiviesti on helppo saavutettavuus. Muita kärkiviestejä ovat:

  • liikkuva kaupunki
  • oivallisen olon kaupunki
  • kansainvälistyvä kaupunki
  • palveleva kaupunki
  • kylähelmien kaupunki
  • kulturelli kaupunki
  • villasukkapääkaupunki.

> Oriveden kaupungin brändikäsikirja (pdf)

Ota yhteyttä


Jenni Koponen

Viestintä- ja markkinointiasiantuntija

040 133 9214

Ota yhteyttä


Irene Suhonen

Yrityskoordinaattori

040 133 9111