Oriveden omista JonSukista ohut merinosukkamalli – Sukkatehdas Jar-X tuottaa Orivesi-sukkia myyntiin ympäri Suomen
Ajatus Orivesi-sukkamallista heräsi Jar-X Oy:n sukkatehtaalla. Yrityksen toimitusjohtaja Laura Lehti mietti, voisiko Oriveden kaupungille suunnitelllun JonSukka-kuosin siirtää koneellisesti kudottuun villasukkaan. Orivesi-JonSukat on suunnitellut JonSukka-brändin Jonna Kalliomäki.
− Innostuimme tästä ideasta heti, kertoo Oriveden kaupungin villasukkakoordinaattori Ulpu Aho. – Jar-X sai hyvin nopeasti mallisukat koneesta ja nehän olivat tosi upeat.
Ohut ja hengittävä sukka sopii hyvin ympärivuotiseen käyttöön esimerkiksi retkeilyyn ja veneilyyn.
Laadukkailla sukilla on Avainlippu-merkki
Orivesi-sukat kudotaan orivesiläisen tehtaan koneilla merinovillasta, jota sukissa on 80 prosenttia. Lisäksi sukkien materiaaleina käytetään polyamidia ja elastaania. Kaikilla Jar-X Oy:n GreenGo-brändin sukilla on Avainlippu-merkki.
Jar-X:n käyttämät eurooppalaiset langat ovat testattuja ja huolellisesti valittuja. Langat täyttävät Öko-Tex 100 -standardin, eikä niihin ole lisätty terveydelle haitallisia lisä- tai käsittelyaineita. Yritykselle tärkeää on koko tuotantoprosessin läpi kestävä ympäristöystävällisyys.
− Orivesi-sukat ovat kauniit ja laadukkaat, joten niitä on ilo saada myyntiin Jar-X:n myyntikanavien kautta ympäri Suomen, Aho iloitsee.
Sukkia tehdään Oriveden kaupungin brändivärien mukaisesti pinkkeinä ja turkooseina. Sukkien myyntietiketit on suunnitellut Oridea Oy:n Jussi Valve.
− Ohut ja hengittävä sukka sopii hyvin ympärivuotiseen, aktiiviseen käyttöön, esimerkiksi retkeilyyn ja veneilyyn, Ulpu Aho mainitsee.
Orivesi-sukkia tehdään Suomen Villasukkapääkaupungissa
Orivesi julistautui tammikuussa Suomen Villasukkapääkaupungiksi. Villasukkapääkaupungin statuksella halutaan viestiä pikkukaupungin leppoisasta, lämpöisestä ja mutkattomasta ilmapiiristä sekä tuoda lisänäkyvyyttä Villasukkajuoksun SM-kilpailuille.
Yhteistyösopimus liittyy Oriveden kaupungilla käynnissä olevaan Orivesi – Suomen Villasukkapääkaupunki -hankkeeseen. Markkinointibrändin rakentamisessa on tarkoitus hyödyntää uusia kumppanuuksia ja uudenlaisia markkinointikeinoja. Hankkeen päärahoittaja on EU:n Maaseuturahasto.
Lisätiedot
Tutustu Jar-X:n toimintaan täällä!